8. ročník PvCR

 

CHARAKTERISTIKA PREDMETU Podnikanie v cestovnom ruchu 8. ročník 

 

Je celoročný vzdelávací program zameraný na tzv. "incomingový" cestovný ruch určený pre vekovú skupinu 14 až 19-ročných žiakov. Orientuje mladých ľudí vo svete cestovného ruchu, motivuje ich na zapájanie sa do diania vo svojom okolí, na komunikovanie s ľuďmi, zisťovanie potrieb regiónov a zákazníkov; učí ich hľadať nové riešenia pre rozvoj podnikania a aktívnu turistiku vo svojom regióne.

Program hravou formou učí žiakov umeniu komunikácie a vnímaniu okolia z pohľadu zahraničných návštevníkov, rozpoznávanie ich záujmov, potrieb a priorít pri návšteve Slovenska. Informácie získavajú na internete, z webových stránok a priamou komunikáciou so študentmi zapojenými do programu kdekoľvek na svete. Spoznávajú tak tradície a záujmy iných kultúr, čo využívajú pri zostavení ponuky pre návštevníkov. Výsledkom práce študentov je zhotovenie vlastného ponukovéh katalógu, podnikateľského plánu, propagačných materiálov o regióne, či výmenný pobyt
pre partnerskú školu. Podnikanie v cestovnom ruchu sa realizuje na Slovensku od roku 2001, Junior Achievement Slovensko, n.o. je jeho odborným garantom.

Dôležitú úlohu v programe majú dobrovoľní konzultanti z podnikateľskej praxe, ktorí navštevujú triedy a pracujú so žiakmi tak, že vnášajú do vyučovacieho procesu praktické pohľady a vlastné skúsenosti z problematiky.

 

CIELE PREDMETU              

  • Pochopiť základné princípy podnikania v oblasti cestovného ruchu.
  • Predstaviť oblasť cestovného ruchu ako zdroj možných pracovných príležitostí.
  • Posilniť u mladých ľudí aktívny postoj k vlastnej budúcnosti tým, že im ukáže možnosť samozamestnania v oblasti cestovného ruchu.
  • Podporiť poznanie podnikateľského prostredia z pohľadu poskytovateľa aj prijímateľa služieb.
  • Rozvinúť záujem o poznanie regiónov Slovenska očami návštevníka, a tak posilniť pochopenie významu vysokej kvality poskytovaných služieb.
  • Poskytnúť príležitosti na prezentovanie regiónov Slovenska ako zaujímavých destinácií.
  • Posilniť informovanosť o význame poisťovníctva vo vzťahu k cestovnému ruchu.

 

KOMPETENCIE

  • zhodnotiť reálne lokalizačné, selektívne a realizačné  predpoklady cestovného ruchu  v regióne
  • posúdiť možnosti rozvoja v cestovnom ruchu /CR/
  • komunikovať a správať sa marketingovo
  • byť schopný propagácie regiónu na celoslovenskej súťaži „Vitajte v našom regióne“

 

OBSAH VZDELÁVANIA PREDMETU

  • Uvod
  • Poznanie lokálneho trhu v cestovnom ruchu
  • Význam používania informácií pre správne podnikateľské rozhodnutie
  • Získavanie skúseostí v cestovnom ruchu
  • Zdroje financovania podnikateľských aktivit